Att välja regnkläder till barn

När det var dags att köpa nya regnkläder till barnen kändes det först som ett enkelt val. Kravet var väldigt enkelt - de ska tåla vatten helt enkelt och vara i alla fall lite snygga!

Men när jag sedan börjar kika runt och jämföra olika märken så dyker det plötsligt upp nya begrepp och varianter på material - såväl indvändigt som utvändigt - som känns väldigt svåra att jämföra med varandra! Även priset skiljer väldigt mycket - allt från ca 300kr upp till 800kr - för regnkläder som nästan ser helt likadana ut! Ja, vem har sagt att det ska vara enkelt!

Som lite hjälp hittade jag denna jämförelse gjord av Vi Föräldrar.

Efter lite teoretisk påläsning i ämnet bestämde jag mig tillslut för ett regnställ från Didriksons! Valet var antingen dessa eller Helly Hansen vars barnkläder jag också gillar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0